پیام شاد باش به مناسبت هشتم مارچ روز جهانی زن
هیات ریسه بنیاد فرهنگی اوستا هیات ریسه بنیاد فرهنگی اوستا

زنان اگاه و پر تلاش وطن !

 

فرا رسیدن هشتم مارچ ، روز همبستگی با مبارزات زنان جهان در راه رهایی  و برابری  اجتماعی را به شما خواهران  دلیر و پر تلاش تبریک گفته و برایتان در این پیکار عادلانه و انسانی آرزوی پیروزی مینمایم .

در تاریخ نهضت داد خواهی زنان ،  مبارزه بخاطر صلح ، برابری و عدالت احتماعی ، حق کار در تمام بخش های اجتماعی و اقتصادی ، ، انتخاب آزادانه پیشه  و مزد برابر ، فعالیت آزادانه سیاسی و اجتماعی ، حق انتخاب و پوشش ، استفاده عادلانه از امکانات آموزشی ، رفع خشونت  ، برسمیت شناختن حقوق و تسهیلات ویژه از جمله هنگام بارداری و زایمان ، حق گزینش همسر ، ازدواج  و طلاق , ستم جنسی و قومی  ... درسرخط  مبارزات  بی امان  و شجاعانه زنان از جمله زنان افغان زمین قرار داشته و زنان میهن ما با قبول قربانی  های فراوان از این خواست ها دست بردار نبوده

با وجود دشواری ها و سیاست های سرکوبکرانه  ستگاه حاکم  و عقب گرایان تیزاب باش و شلاق زن  این جشن از چندین دهه بدینسو در نتیجه تلاش های  شجاعانه  زنان اگاه کشور  از جمله س د ز ا  به صورت شاندار  برپا شده است .

زنان مبارز میهن ما در راه گسترش دموکراسی ، برابری و پیاده نمودن  مندرجات اعلامیه جهانی حقوق بشر، عدالت و شخصیت اجتماعی و حقوق شهروندی  خدمات برازنده ای را انجام داده و حتا در سیاه ترین روز های حاکمیت  بنیاد گرایی و ستم عریان  از تلاش در راه  خواست های یاد شده دست نبرداشتند.

زنان کشور که در این سالها   بیشتر از همه قربانی جنگ ، جنگ سالاری  و تمامیت خواهی مذهبی گردیده  اند ،  امروز بیشتر از همه بار  جنایت ، فقر ، خشونت ، اعتیاد ، زور گویی،  بی بند و باری  و بی قانونی بر شانه هایشان حمل نموده آنها همه روزه شاهـد جنایات گسترده  و تجاوز بی امان  بر جگر گوشه گان شان میباشند.

حاکمیت  فاسد و بی بند و بارموجود  در افغانستان و حامیان جهانی شان  با پررویی بر گذشته درخشان  و پیکار ستودنی زنان مبارز کشور با بی اعتنایی برخورد  وبا استفاده از جو دروغ و افترا نهضت درخشان  زنان  کشور را نادیده و به هیچ گرفته  به خود چهره قهرمانانه گرفته و خود را ناجی زن  و حق و آزادی آنها میداند.

برخلاف یاوه سرایی های نظام ، جنبش مستقل زنان کشور ما دستاورد های قابل شمار و ارجی  را به همراه داشته وآنها با امکانات  کم توانسته اند با تشکل صنفی  و اجتماعی  تلاش های تحسین بر انگیزی را در راه  بالا بردن اگاهی اجتماعی زنان و برجسته ساختن خواست های آنان  بخصوص مبارزه علیه تبعیض جنسی و نقض حقوق انسانی شان ،دفاع از آزادی و عدالت انجام داده اند .

            

در این روز خجسته با آگاهی از شرایط  درد آور حاکم  برکشور، آرزو مند پیروزی های بیشتر زنان جسوروطن  در مبارزات برحق و داد خواهانه شان بوده ، باور کامل داریم که جنبش مستقل زنان وطن در یاری و تلاش با سایر سازمانها و نهاد های اجتماعی  و شخصیت های  متجدد کشور بر شرایط ناگوار و غیر انسانی کنونی فایق آمده و جنبش اجتماعی کشور را تکانه های تازه خواهد بخشید. 

فرخنده باد هشتم مارچ روز همبستگی با پیکار انسانی و داد خواهانه زنان جهان !

 

سحر محسن زاده

به نماینده گی از  هیات ریسه  اوستا ـ  بنیاد فرهنگی افغان  ( اتریش )


March 8th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها